5. Februar 2012
Sikke meget hjemmesiden her bliver brugt
til hva..;-)Nå..der er sket meget..bla. er der lavet en ny version af VFR
bagsiden til EKRK. Den ligger over til venstre under “Aviation Hot Stuff”
6.
Juli 2009
Så blev vi en familie. Linus kom til
verden forrige onsdag, 15 dage for
tidligt. Han var dog bagt færdig og vejede lige præcist 3520 gram og kunne
mønstre 51 cm. i strakt længde. Vi lærer ham
bedre og bedre at kende og processen er vitterligt smuk.
6. Marts 2009
Så er Das Logbuch Mk. III på gader og
stræder. Der er ingen ændringer i selve logbogen, så derfor kan du roligt
copy/paste dine data over i den nye...men lav lige en back-up af dine ting
først.
20. Januar 2009
Hej igen...jeg har som den vagtsomme læser
vil vide, ikke skrevet en døjt det sidste år. Der er jo sket en HEL DEL siden,
men Facebook har overtaget førstepladsen som informationsmotorvej, jeg er i
Grønland, hvilket jo gør mit engagement i flyvningen i Danmark en kende sværere
at holde ved lige. Livet er stadigt rigtigt rigtigt skønt, solen er kommet
tilbage i sidste uge og jeg har set de første spæde solstrejf på Arveprinsen og
på Disko...det tegner fint. Solen er jo ikke synlig herfra byen i godt og vel
en måned på hver siden af julen, så det tætteste vi kommer på dagslys er;
tusmørke. Fruen i huset har anskaffet en lyslampe, der har været i brug! Bum
bummelum. Das Logbuch Mk.III kommer snart på gaden, med et lille nyt tiltag,
der samler timer sammen pr. måned..så har man da det at lege med. Stay tuned
for more...
27. Januar 2008
Jeps, der er sket præcist INGENTING her på
Mike-Mike her de sidste 3 måneder. Og hvorfor så ikke det Mads???!!!..Det
ultimative svar er: Fordi! Livet er vendt op og ned...har mødt HENDE...holdt
jul, holdt nytår, holdt fri, holdt hende i hånden, holdt "op, hvor er hun
dejlig", holdt om og ikke mindst...været ude og flyve! Rundede forleden
min time nummer 500 på den fire-kværnede, 1000 Timer IFR, og snart så smasker
vi rundt med 2000 timer. Det betyder jo absolut INGENTING, men old habits die
hard og når det nu har været så VIGTIGT i SÅ mange år at skrabe timer
sammen...tjaah...så er det jo vel også på sin plads at fortsætte med at tælle.
Sidder her på denne søndag, har måske
vundet i lotto, har ondt i halsen. Drikker te med honning og det er minus
174448924234245 grader Kelvin udenfor. Så dagen i dag vil i al sin enkelthed
bestå af ingenting, kun afbrudt af pauser. ER en glad glad glad mand og savner
hende så eftertrykkeligt! men nu er der kun 12 dage til jeg ser hende igen.
Jeg har lagt Das Logbuch Mk.II ind på
siden igen. Har redigeret i den, så den er fuldt funktionel. Hvis du har den
gamle version, så kopier bare dine data ind i den nye...og så vil den selv
finde ud af resten!...problemer med det?!...ring, skriv, røgsignalér mig og så
skal jeg nok give en hjælpende hånd. Desuden er helikoterfilmen "Extreme
Lift Device" kommet ind igen. Den findes under "Strange Things From
An Ever Stranger World".
27. Oktober 2007
Tjaah..så nærmer sig tiden..få besked i
morgen om der er plads til kroppen på Airbussen på mandag. Hygge...og så er
Martin blevet far igen...;-)
iiih....ach das liebe.
25. Oktober 2007
Sidder her efter endnu en standby
dag...Har ikke lavet dagens gode gerning...endnu. Den skal finde sted lige om
lidt...vil ud og skovle sne og se om jeg kan få vasket lidt mere tøj. Opdateret
med billeder film fra kysthopper-turen fra igår med filmede approaches fra
Manitsoq, Sisimiut, Aasiaat og en laaaang finale til 07 her i
Ilulissat....bemærk lige isfjorden til højre...nyyydeligt og godt skuldret rent
ismæssigt...Kommer til Danmark i næste uge...håber på at det bliver mandag..men
ved det ikke helt endnu...er på samme nummer som altid;-)
Tjullahop og tjullahey..
14. Oktober 2007
Opdateret med lidt billedværk i den
øverste barre, nye billeder og billeder fra en tur nordover her igår...skal
også afsted i morgen...det gør jo absolut ingenting...Aasiaat, Søndrestrøm og
sammevej tilbaws. Das Logbuch er nu sendt afsted til et par kloge hoveder, der forhåbentligt
har de svar jeg mangler. Nu vil jeg kigge lidt på noget antenne, der ikke
virker og brygge mig en tjop tjaffe...hov forresten...kommer snart til
Danmark...og har købt halvpart i en tysk vidunder af et automobil. Toll...muss
mann sagen....heps.
11. Oktober 2007
Jepsen...endnu en standby dag er ved at
være ovre...blev ikke kaldt så en bonusfridag er tikket ind på kontoen.
Opdateret...eller..opgraderet
henvisningerne til siderne i venstre side med billeder...wauw wauw..sikke vi
kan. Skal flyve Kangerlussuaq, Nuuk, Kangerlussuaq, Nuuk, Kangerlussuaq og
Ilulissat i morgen früh...iiiiikkkke decideret dårligt hva...Har snakket med
Rolf idag...og det var bare dejligt...og hov, så er det sørgelige sket...se
linket hér...synd for den
bette fiiiine maskine. Hvilket i øvrigt minder mig om at jeg jo lige skal huske
at fortælle at jeg barsler med en film om hvordan det var flyve den lille sveske...min
Windows Moviemaker har desværre besluttet sig for at stille sig på
tværs...gamle skrammel.
10. Oktober 2007
Endnu engang sidder jeg i den sagnopspunde
badekåbe...klokken har lige nu rundet kl.08:00, og jeg har fri idag...tiden går
med hastige skridt og det gode ved det er, at den bliver fyldt ud med noget
godt. Sneen er her stadigvæk og der er kommet mere af den. Det man jo kan bruge
sne til er bl.a. at køre hundeslæde på den...OG DET HAR JEG GJORT;-) Var ude med
en fantastisk kusk her i sidste uge i det klareste vejr man kan forestille sig.
Det skal man klart gøre noget mere i. Hjemmet er ved at være på plads, stuen
har det godt med en decideret rumopdeling af denne...så der er både spisebord
og sofaarrangement..lidt noget andet end hvad man er vant til. Sad og kiggede
billeder forleden og faldt over billeder fra tiden i Aarhus på P.P. Ørumsgade
44 med mine 14,75 m2 og ting & sager stablet i etager. Tjaah...der er skred
i tingene og det er jo godt;-) Vi havde firmaturnering i søndags i den ædle
kampsport Badminton, og HUE og jeg valgte at vinde B-rækken...skulle have
spillet 4 kampe, men 2 hold dukkede ikke op, så vi kunne efter vores første
kamp konstatere at vi på daværende tidspunkt havde vundet 300% af vores spillede
kampe...hvilket vi blev enige om var en ret god statistik. Hvilket det jo
bestemt også er da...Jeg har rundet mine 300 timer på raketten og den kommer
(naturligvis!!) mere og mere ind under huden. Dagen idag skal vist revolvere
omkring en del praktiske gøremål...såsom at lave de indledede øvelser på gulv,
til at få jollen op af vandet. Skal ud og skaffe nogle paller og finde lidt
pressenning til den stolte skude og så have snakket med transportfirmaet om de
ikke havde lyst til at hive den op af suppen og fragte den herop. Det bliver
nok ikke til noget idag, men vandet er heller ikke stift endnu (sådan for
alvor), så den bliver nok ikke skruet ned her indenfor nogen nær fremtid. På
opdateringsfronten er der ikke det helt store at berette. Har taget lidt flere
billeder og filmklip, der kommer ind når tid er...Hyg Jer allesammen maksimalt
og nyd efteråret...
22. September 2007
Så kom sneen....den har taget et
halvforkølet tilløb her de sidste par dage, men i nat kom den og det ligger
hvidt derude. Pudsigt som kroppen reagerer på det hvide...den ved at luften vil
smage klarere, solen vil synes skarpere og kinderne vil blive rødere. Jeg var
oppe her klokken lidt i syv og sidder her i badekåbe og drikker udsøgt nescafé
med mælk og jeg kan høre vinden nive lidt i huset og pustene smyge sig om
hjørnerne...og det sner stadigvæk.
Jeg skal en tur til Qaarsut og Upernavik
her omkring middag og skal lige have kigget på lidt operationelle ting &
sager. Breaking Action numrene kommer formodentligt i en lind strøm fra nu af
og til vi klapper sommeren ind engang i juni...
Så...vil lægge billeder ind fra imorges
med udsigten fra terrassedørkarmen udover byen...og den hvide hvide sne.
9. September 2007
Lidt opdatering på Billed-fronten og
ellers ikke det helt store. Mine ting er måske kommet herop....der kom skiw i
går og der er en reel chance for at containeren med grejerne er med. Spændende.
Har brugt det meste af dagen på at lave absolut ingenting. Og regner med at
fortsætte med det indtil jeg skal i seng her om lidt. Solnedgangen har været
formidabelt smuk...så den har jeg stået og nydt lidt. Skal flyve imorgen. GL531
og en fragter bagefter. Nogengange bliver jeg helt misundelig på mig selv...og
hvis det er en grim ting...so be it;-)
7. September 2007
Dagen igår skete det så...En samling
religiøse overlords kom til byen...og der er åbenbart blevet bedt om bedre
vejr. Ihvertfald kom solen til byen her i eftermiddags...og vi var ude og sejle
i det. "...hvad var du ude og tøffe rundt i Mads?"...tjooh...ikke
noget specielt...Andet end verdens hidtil gladeste jolle...und es gehört zu
mir. Jeps, vi har taget skridet og splejset enderne på livets 3-slåede
manillatovværk med sisalkordel og er nu vendt tilbage til det våde element som
jollebesider. Tøsen er ikke døbt endnu...men det kommer. Se videoen her (nederst på siden). I morgen
er der atter en dag med luft under vingerne...kysthopperen til Nuuk og tilbaws
igen. Fri søndag..og hvis vejret holder, ja...så skal der gives gas ude på den
blå terrasse.
29. August 2007
Hmmm...skyerne trækker sig sammen over det flyvske. Kabinen har sat sig ned og
vil snakke med ledelsen, så det har resulteret i 2 standbydage, som er blevet
brugt på lidt hjemmeside fiksfakserier, internet-revival og god Amarone. Jeg er
som sagt igang med siden hér, og den driller lidt til tider, så layoutet holder
ikke heeeelt endnu.Bær over med mig. Snart kommer der opdaterede
pintoboard-bagsider, så hold your horses med laminatoren;-). møjn møjn
27. August 2007
Smaskede ben og en hofte, der hører til et
HELT andet sted end på min krop. De tog one-for-the-team i lørdags under kampen
mellem GLV og os. Vi vandt ikke, til gengæld tabte vi 9-5 i et arvefjende opgør
af rang. Der var næseblod, skrammer på kinden og lægmuskler, der var på vej op
i haserne. De grimme karle fra Lufthavnsvæsenet vandt også de to sidste år, så
de fik lov til at beholde pokalen...det er ikke sket før, så hovederne hos
heltene fra Air Greenland hang en kende...men ikke noget 3.-7. halvleg på
Murphy´s ikke fik bugt med. Har standby frem til klokken 11 og vil ned og hente
min topmadras og købe et fjernsyn. Internettet vil - hvis Gud og Tele vil -
tage sit indtog her på adressen idag...tror ikke rigtigt på det faktisk. Jeg
kan mærke at jeg er ved at finde noget, der minder om en rytme her på stedet.
MEGET rart rent mentalt at blive opmærksom på det kan jeg afsløre. Jeg har
været så brandheldig at få lov til at låne en jolle af den gode Jon og har
været ude i den en enkelt gang sammen med Mads Peter, der er en af smedene på
Dashen...rigtig guttermand...
23. August 2007
Hjemmet er ved at ligne noget, der ligner noget liiige bortset fra at der intet
er af møblement;-)
9. August 2007
Så poder...så er der tid til endnu en beretning fra Elisabeth Thomsensvej i
Ilulissat...Jeg er her til aften kommet tilbage til domicilet efter 5 SÅ
absolut helt igennem smækhamrende skønne dage. Jeg susede til Danmark i fredags
efter en hoppesæde tur fra JAV til SFJ med EDD og AKE...den ser sjov ud fra
midten sådan en Dash kan jeg afsløre...Til SFJ og fik med sindsyg stor hjælp
fra "jeg sparker mås" crew i Kangerlusuaq trafik entry i Airbussen,
hvilet betød at jeg arriverede 2 timer tidligere i Kbh end ventet. 6 timer fra
jeg steg på Dashen i Ilulissat til jeg stod på Asminderødgade...det er
sørendansme i orden!!! Fik besøg af den Limpinden og sad og hyggede med ham og
søs til lidt over tolv efter at jeg var blevet halvvejs jordet over at jeg
ærligt havde tænkt tanken om at troppe op til bryllup i cowboybukser..."...helt
ærligt mand" tænkte jeg "...de er med svaj...det bli´r et
hit...". Meeeen...mine manerer fik det bedste af mig og efter at være
blevet hentet at LAK, og have lånt hendes bil til 4000 Roskilde Centrum og have
spænderet en grum skilling på en sort habit med dertilhørende skjorte, var jeg
klar til at drible nordenfjords. Mødte de dejlige drenge KEK, COB og LAS, der
var på vej til Holland i to fly...Hvor er det dog lækkert at de VÆLGER at bruge
flyvningen til noget!!! Jeg lejede en bette Piper ved centerpubben og susede
afsted lidt over 10 og havde mentalt følgeskab af AST og Richard, der var
waaaaaaaaay behind i OY-TEA.Verdens sejeste Warming hentede os i Aalborg
Lufthavn efter at jeg mente, at det var på sin plads på det pågældende
tidspunkt at lave min SÅ ABSOLUT dårligste landing i umindelige tider....(Hvis
du læser det her MAU, så tæller landingen i Sisimiut IKKE!!...du var trods alt
skipper!) Well...efter sublim afhentning var det forbi Warming og Sofie til en
kop kaffe og en skjortestrygning og så ellers afsted til Kirkelig Vielse. Alt
gik fint!!, liige bortset fra at ingen af os på række 16 kunne høre PET sige
"JA"...meeeen fortvivl ikke...hverken præsten eller Thedas
ansigtsudtryk gav indikation af at der var noget galt...Det er nok PETs basleje,
der ikke kunne nå ned på de fine rækker (...Det skal lige siges, at det har
noget med lydbølgers udbredelse at gøre...teorien har vi papir på at vi
kan....) Efter vielsen; hjem på matriklen til en sandwich og en slurk champagne
og sindsygt godt selskab...dernæst tilbage til Warming og Sofie til en hurtig
"refresher" og så til Fest med sabelafkorkning, dans, taler,
fællessang, hyggemusik, fin skotsk wjisky, kysning af bruden,
træde-på-brudens-kjole-så-den-gik-op dansant, snakke med alskens gode folk og
så på køjen derefter. Op en gang over middag..ud til lufthavnen...ind i JEB og
allez til Frisenvænge. UD af Aalborg VFR med en fint fint venstredrej ud...ned
til Randers, videre til Aarhus, ned over Lillebæltsbroerne, lowlevel langs
Assens, ned til Faaborg og rundt over forældrenes hus og afsted mod
Frisenvænge, hvor jeg havde meldt min ankomst. En hurtig forbiflyvning for at
se hvordan termikken havde det....den havde det fint...og rundt til en fin
venstrerunde og landing på den østlige bane. Fik sagt dejligt hej til Birgitte,
Henrik og Ib, blev hentet af far og blev trakteret med steaks i haven og bare
tæer i græsset. Sov i Lysthuset og op ved 9-tiden mandag. Afsted mod Taasinge
det gik, for at få lidt højoktan på Cadet´en og en dejlig snak med Martin
Liisberg og mødte en imponerende franskmand, der havde solgt alt og var på vej
på en 3-års jordomrejse i sin ultralight med 100 heste...han skal nok komme
omkring da...har sagt, at hvis han nogensinde kommer forbi Det Høje Nord, så
skal han sgutte mangle noget chez Bork. Jeg fik at vide at Tinna Mejer sad på
Ærø...og da flyvningen efter klokken et blev aflyst og jeg havde raketten til
klokken fem, besluttede jeg mig for at tage derover. Fiiiiine tur...og det var
dejligt at se hende igen. Tilbage mod ekrk...aflevere flyveren og se en bunke
folk igen!!, forbi Air Danica og sige hej til Kresten og Stig....hjem igen og
spiste burger med Anders, hvorefter vi gik på Esromkroen, raflede og hyggede.
Line kom lidt over 21....og vi fortsatte hyggen...ud næste morgen, og med Airbussen
til SFJ...troede jeg!!!! Laaaang og god historie...den må komme en anden
gang...men det korte og det lange er, at jeg kom til Nuuk via Narsarsuaq og en
kop kaffe med Junior, snak med Granpa Olsson, et meget nostalgisk øjeblik og et
godt helicrew ved 18-tiden og var på brandkursus igår (deri øvrigt blev filmet
fra bag hegnet af Nuuk TV...) og sidder lige pt. og drømmer mig tilbage til
sidste års Skanderborg Festivitas med John, Bob, Johs, Falcken og...BECK da han
spillde "Lost Cause" i silende regn. For dem, der var der...må det
have været den smukkeste oplevelse det år..for mig var det ihvertfald. Ingen
tvivl om det!!! Ingen tvivl overhovedet...at stå der i militærplastik poncho,
og høre en totalt ukendt sang, der så balstyrisk blæser benene væk under én og
stadig er så rørstrømsk, melankolsk, bevægende, fattet og samtidig så
forjættende rigtig for en lyttende sjæl. Kan det blive smukkere...jeg har svært
ved at tro det. Nu vil jeg på køjen...har standby i morgen og et rendez-vous
med Qaanaaq på lørdag.
21. Juli 2007
Så har jeg kysset farvel til Nuuk og S-6 på solbakken efter halvanden måned
dér. Er LIGE kommet til Ilulissat, hvor mit liv nu for alvor begynder i det
grønlandske...Har lige fundet en internet forbindelse...aner ikke, hvor den
kommer fra...men sådan er det jo;-)
Har fri i morgen og skal måske på valsen i aften...eller hvad det hedder...nu
vil jeg have opdateret ALT hvad der ikke er op to date og ud og smage på
Laproaighen ude på terrassen..tjullahop, hvor det går.
17. juli 2007
Ikke ret meget at berette end: CAS er udchecket på 767´eren...fantastisk. Han
er jo en knag! Blev ikke klippet forleden, så det må være dagens projekt...uha
det er hårdt
12. Juli 2007
Vel hjemkommen fra det store Ilulissat og
et par gode dage deroppe, er jeg tilbaws i Nuuk. Er ved at have rundet de 100
timer på Den 4-stjernede gavstrik, og i og med at jeg er line-released, er der
nu lidt mere luft mellem arbejdsdagede og jeg får sovet mere og mere:-) Havde
en dejlig aften oppe ved TEG i Ilulistan og en "hvor kom den fra" dag
igår. Sad og drak en kop kaffe ude på terassen igår over middag, da DAL kom op,
så dukkede Christian op, Ib og Anita kom forbi og BIS og junior dukkede op fra
nabovakanten og det endte med grill, gode gode historier om dette og hint og vi
røg på køjen lidt over ti. Har købt Jul På Vesterbro på Dee-Fau-Dee og har
spænderet et par timer her til formiddag med Arne, Kefir og resten af slænget.
Planen for den videre fremtid er kommet og jeg stikker nordover til Ilulissat
her om en 9-dages penge, så nu skal jeg til at finde lidt sengeleje,
kabys-utensiler, og have snakket med Tele om oprettelse af noget fastnet og
internet. Comes time comes road...M.h.t. billeder og deslige herfa, har
skaberkraften ikke været gevaldigt over mig, men når fridagene og ånden kommer
over mig, så tager vi den derfra. Ik´da...nu vil jeg ned og finde en
frisør...og til kaffemik hos Christan, Pitsi og Aviaya her i eftermiddag. Møjn
da.
5. Juli 2007
...Tjullahopsasa...det er næsten for meget
af det gode heroppe. Vejret igår var HELT perfekt...var på lufthavnen og fik
ordnet lidt småting i arbejdsøjemed, der blev givet kage og humøret var i top
5-form. En meget meget dygtig pilot blev released på Dashen igår og to andre
ligeledes fødte flyvere kom tilbage fra det store udland, med et midlertidigt
dansk certifikat og er i skrivende stund på vej ud i det grønlandske lufthav på
deres første line-trainingstur. Stort tillykke til dem. Vi kom hjem til
Solbakken, hvor vi residerer og skulle have en øl i solen...så kom Urs - en
schweizisk helikopterpilot - forbi og vi snakkede og nød solen på verandaen til
lidt i otte, hvorefter jeg strøg op på Barista og fik mig en kop kaffe og en
sandwich og lige fik checket mail og lidt...og bestilte "Jul På
Vesterbro"...denne gang i DVD udgave;-)
4. juli 2007
Hej igen...nu har der ikke været en
opdatering i lange stunder...det har noget at gøre med at jeg ikke har noget
net her, hvor jeg residerer. Øv bøv, men sådan er det jo...og verden går jo
ikke under af den grund;-)
Er du vimsen nogle uger..Vi kom hjem fra
Canada om mandagen...havde delvist fri tirsdag, og onsdagen var der hvor vi
skulle have vores 6 starter og landinger. Det foregik om aftenen, da vejret
hele dagen var noget hø....så standby ude i lufthavnen til vejret klarede op og
så afsted. Jeg var sat på første line-tur om torsdagen, så jeg blev prioriteret
og havde derfor første (og eneste) denne skønne aften. Og hvordan var det så
Mads?....enquiring minds want to know. Det var for wacked! Det er sjovt som ens
hjene slår bak og går tilbage til bundniveauet når den bliver information
overloadet;-) Landingerne gik fint...og jeg fik "the get go" til
flyvning næste morgen. Det var en af de korte af slagsen. Fra Nuuk til
Kangerlussuaq og tilbaws igen. Ca. en time hver vej i fantastisk vejr og med en
dejlig besætning. Siden da er det gået slaw i slaw med flyvning en masse...Det,
der slår mig heroppe er en skidegod stemning! Det er SÅ befriende at høre andre
rose hinanden, hvor er det da en lise for sjælen og det tyder på noget
fantastisk godt. Linetrainingen går som den skal...har ikke fået sønderlemmende
kritik...men har stadig en tendens til at flare/ rounde out en tøddel for højt.
Det er fandenfisme underligt at skulle vende sig til at lande en maskine på en
anden måde efter 2593 landinger på "konventionel" vis;-), så det
tager jeg ikke så tungt...DET skal nok komme! Sagen er den, at Dashen jo har
4-store kværne, der genererer fremrift når der er power på, MEN også generer en
FORBANDET masse modstand, når der IKKE er kul i fyret. Så når man skal lande
skal man for ALT i verden ikke trække poweren ud af den, da den i det øjeblik
bliver til 20 tons koncentreret drag, men en frygtelig aversion for
flyvning...;-) Turene indtil videre er et skønt samsurium af korte (nogle meget
korte) ben og laaaaaaaaange ben. Pt. har jeg rundet de 70 timer og 65
landinger...såååå det er lige ved at det er en 1:1 faktor rent time/landings
mæsigt. Der har været nogle enormt smukke øjeblikke..og skal man hive ét op af
posen..må det være den første tur til Narsarsuaq! Vejret var krystalklart og
jeg fløj med en fænomenal skipper, der har MEGET at byde på. Jeg var
flying pilot derned og vi bliver budt velkomme på radioen af Peter Olsson, der
synger "I just called to say i love you"...vi laver en visuel til 07
(jeg overskød finalen finalen en smule i bar begejstring) og taxier ind.
"Prøv lige at se der" sagde skipper...og oppe på gangen rundt om
tårnet stod der 4 gutter med et banner: "Tally Ho Mur. Der er magi i
luften". Hvor var det bare SÅ smukt. Det var Søren Jr, René, Junior og
Peter. Jeg rømmede mig med blanke øjne. Det var virkeligt virkeligt et stort
øjeblik i mit liv! De trakterede med Faxe Kondi i champagneglas og kransekage;-
) kan man som menneske ønske sig mere...tror det næppe.
Dagene er gået meget stærkt..og de sparsomme
fridage er gået med ture ned til vandet med kaffe i termoflasken og spejde
efter hvaler ude i fjorden. Godt nok på afstand, meeen de var der. Dagen
imorgen står på standby fra 7-10 og derefter (hvis jeg ikke bliver kaldt) så
med rutebåden til Kapisillit (kappi-si-slit), der er en bygd inde i fjorden og
hente Christian, der har været vildmand derinde siden igår. En tur på 4 timer
hver vej..og uanset hvordan vejret bliver, bliver det fint. Det er unægeligt
svært at bevare psimismen i øjeblikket...og det bliver ikke bedre af, at jeg
lærer flyveren bedre og bedre at kende. Om den vil kendes ved mig skal jeg lade
være usagt;-)
11. juni 2007
Ja sgu!!!!!!! Skilltest i
lørdags...bestået. Iikke noget med nogen dikkedarer. Det er tidligt tidligt mandag
morgen og vi skal med en taxa om en halv time..lander i Nuuk om 13 timer og
sover sikkert om 13½. Har fri i morgen og skal lave landinger på onsdag. Jeg
HAR sendt en jubel sms ud i lørdags, men det lader til at ikke alle har fået
den..dumt at jeg ikke ved hvem der har modtaget den;-) Hygge hygge...
6. juni 2007
Fokus har ikke været på opdatering af
hjemmesiden, da der har været lidt at se til på den seriøse &
uddannelsesmæssige front. Vi skriver onsdag og på lørdag skriver vi lørdag...Vi
er ved at være ved vejs ende simulator-wise og jeg har sidste regulære
træningspas i dag og finalcheck i morgen. Vi er rykket fra undervisning af
FlightSafety til undervisning af Ingmar og Sullivan og det er sindsygt fedt!!
at (prøve) få skabt orden i en verden af procedurer, callouts og den generelle
forskel mellem decideret singlepilotflyvning som på King Air´en og det
multipilotkonceptet. På den turistmæssige side er der sket absolut nada, zip,
zilch og absolut ingenting siden sidst...og det er der jo en (eller flere)
ganske gode grunde til!...nu vil jeg tilbaws til bøgerne og finde ud af hvad
jeg ikke kan....
26. maj 2007
...sikke da en dag...startede faktisk
igår, med en FA/E-18, der strøg forbi vinduet...og de af Jer, der kender sådan
en krabat, ved nok hvad dét er for´n en...der har været flyshow på den
plads, vi bor i nærheden af....et-eller-andet-View...og der har været en lind
strøm af Beavers på amphifloats, og andet småtteras, en Q-400 og den fiiiine
grå F-18. selvfølgelig havde Thomas og jeg pas mellem 12 og 18, hvor
showet foregik, så minus kukkeluren på aerodyner til os...meeen hvad...det er
ok. Vi fløj pas 4 idag. Det var en OK & godkendt - men så heller ikke
mere-synes jeg selv (i forhold til igår, hvor vi begge lynede!!!) - indsats for
egen part. Vi har de sidste par dage haft 14 timer fra debriefingen slutter til
næste pas starter til at læse og til at sove...og det kan deres udsendte
medarbejder sandt at sige da godt mærke. Jeg var lidt bagud med nogle
memory-items (Ting man skal kunne huske - red) på noget hydraulik-fejl
mv...meeeeen vi er her for at lære...og jeg lærte idag, at det skal man ikke
være bagud med! Sådan er det. Ellers er jeg blevet en stor dreng på det
sidste...har været ude og købe tøj!!!!! (3 par kowbøjderbukser, 4 T-skjorter,
en kortærmet skjorte, der passer til de 4 T, en kasket og et par suverænt
superseje skønne sjældne, sprøde par Serengeti solbriller og et par
klipklapper) Det sker sjældent, og tak til Far, der har sponseret mine
beklædningsgenstande de sidste 7-8 år;-)
Så i morgen, står den på en masse fejl og
mangler (læs: failures) på det elektriske system...så ind og læs om : 24 VDC,
28 VDC, 26 VAC og noget andet vildt. Humøret er i top 5 form...Kim Larsen har
spillet i Faaborg i aftes og det var vist sejt for publikum og Mikaels kæreste
er kommet herover og hun virker sød & rar...og det er jo dejligt...da!:-)
dagens sang: "Standing In The Way Of
Control" af The Gossip....sangen for i morgen..."Off The
Hook" af C.S.S. Cansei De Ser Sexy....grrrrauuw..bør forefindes på alle
strandcaféer...
24. maj 2007
I disse Cannes-tider...STOR tak til Peter
Rasmussen for linket!!!
Skal i simmen her klokken 20:30..det
bliver en lang lang aften, men vi klager ikke nikke nej....
18. maj 2007
Davs igen. Så er det tekniske overstået med
eksamen igår. Alle 7 på holdet bestod med citat "flying colors"...så
det var jo slet slet ikke skidt! Dagen dag er skemafri for Thomas og jeg, der
er på hold sammen. Ib og Michael skal i simmen her engang i eftermiddag til
deres første tur. Vi skal i vælten i morgen formiddag. Dagene siden sidste
opdatering er gået med læsning op mod prøven på det tekniske kursus, så det har
været lidt sparsomt med energi til opdateringen...sååå fra nu af ser skemaet ud
som følger. Lørdag: SOP (Standard Operating Procedures) træning i simmen.
Søndag/mandag: Skemafri. Tirsdag-Lørdag: SIM-pas og det skal nok blive ganske
ganske ganske ganske sjovt/spændende/underholdende og udfordrende. Den fritid
vi har bruger vi (Ib og jeg) på at suse rundt med vores legetøjs microhelikoptere...skidehamrende
sjovt og en fantastisk måde at koble hjernen af på! Nu vil skrive et par mails
og begynde at læse lidt inden jeg tager ud på FlightSafety og tørtræner lidt i
papjageren...rigtig god KrejsanHimmelflugt til jer allesammen og så ud og nyd vejret...
8. maj 2007
Dag 3 på Typeratingen...var en lang en af
slagsen...ned til morgenmads buffet som vi plejer og med bussen klokken lidt
over otte til 5 stive timer med electrics. Det er bestemt ikke det jeg er
allerbedst til i hele verden, men viljen til forståelse er der og det er jo
bestemt ikke dårligt da;-) Nej, det gik ok og DC, Fixed frequency AC og wild AC
(der genereres af AC generatorer i forbindelse med propellor reduction
gearbox) er da heller ikke SÅ piklesvært at hitte ud af. Over middag gik vi
videre med det dersens AC og videre til fuelsystemet..det viser sig at drengene
hos DeHavilland Canada spilme har tænkt sig om da de lavede krabaten her...der
er mange ting som virker nemmere end på King Air´en og det er jo fint. Efter
teorien havde vi en time i simmen med Amir for at se hvordan de failures vi
snakkede om på klassen ser ud i praksis. Superhamrendeknaldsejt...og vi var
hjemme lidt over 18. Min aften gik med lidt Anden og "tal for dig
selv" og lidt læsning...
7. maj 2007
Dag nummer 2 i den den 4-motoredes
tjeneste...vi skinner som kattepis i måneskin, når vi tropper op i vores
snehvide uniformer, med hver sin flightbag, pomfritter på skulderen og
vandkæmmet hår. Vi har mødt de andre på vores "DHC-7 initial course"
og de tæller prominente figurer som 2 tidligere US army Black Hawk piloter, der
vist gerne vil flyve FW og en tidligere 747, check kaptajn, der har boet de
sidste 25 år ude i verden og gerne vil have sine børn i canadisk skole...sjovt
og spændende at få nogle historier ud af de drenge. Dagen idag har også været
en af de korte af slagsen...vi har snakket om lys, internt og externt på flyet
og har genemgået den overordnede plan for vores forløb. Ib og Mikael har lige
ringet..vi skal ned skal ned og have dagens sportsøl...yderst velfortjent, da
Ib og jeg har tæsket rundt og spillet skumtennis...6-4, 3-6, og 9-7 i
skribentens farvør...været i hotellets pool og har løbet 800 meter på et
løbebånd...christ, jeg er i skidt form. Dagen i morgen bliver en lang en af
slagsen...teori hele dagen, der bliver sluttet af med en time i simmen for at
få tingene cementeret i praksis...fantastisk måde at gøre det på. Såå...ned og
drikke en Lager og så op og læse lidt mere og så på langs...
For at det ikke skal være løgn, så spiller
The Killers (se tråden fra igår) her i byen nede på Air Canada Centre...spøjst.
Nat nat...
6. maj 2007
Tjullahop og hejsasa!!! sider på Holiday
Inn i Toronto og har lige haft en endnu en fantastisk dag...Lige for at
opsummere på mit nye liv, så fistrede jeg til Grønland sidste mandag...en fin
fin tur, hvor jeg havde selskab af Henrik, en meget fin Søværns kaptajn, og
ankom som jeg skulle i Kangerlusuaq. Dér mødte jeg den gode TEG, og vi fik en
dejlig snak ude foran det legendariske skilt...derefter traf jeg Thomas, som
jeg går på hold med. På turen med Dashen til Nuuk havde TEG arrangeret et
klapsæde og jeg det var jo bare skidegodt jo! Efter vi landende i Nuuk, blev vi
modtaget af vores chefpilot for Dash-gruppen og en skidegod kaptajn, som vi
skulle have til den store introduktions-indførelse. Folk har simpelthen været
så sindsygt skidesøde og hjerteligt imødekommende og jeg var ude ved Rita,
Christian og Jørgen Frank og Concordia og spise i løbet af de første 4 dage.
Det har bare været thumbs up hele vejen. Vi ankom til Toronto igår efter en
rejse, der bragte os fra Nuuk i firmaets King Air, til Iqaluit - Frobisher Bay,
hvor vi ventede en rum tid, da maskinen skulle tilbaws og hente de resterende
kursister...dernæst fløj vi med First Airs 727!!!! (jeg troede HELT seriøst
ikke at de blev brugt til pasagertransport på den nordlige halvkugle mere!) til
Ottawa og med en fin Air Canada CRJ til Toronto. Super fint og sejt.
Dagen idag startede klokken lidt over 7,
med morgenbuffet, som jeg havde fået et fint "spis gratis din knold"
kort til, da jeg havde klaget over at min værelse ikke duftede specielt godt i
går aftes...hvilket det så heller ikke gjorde og jeg er blevet relokeret til et
andet, hvilket er ganske ganske fint da! Vi tog ud på Flight Safety med taxa, og
blev vist kort rundt af Mr. Knox og dagen gik med små to timer i simulatoren og
hvor var det bare fedt...vi har tilbragt en del tid i cockpittet i Nuuk og det
er pisselækkert at det på ingen måde virker fremmed...Vi kørte expanded
checklists og fik en seriøs grundig gennemgang af de emner vi måtte have
spørgsmål til...Vi var færdige her lidt over midag og kom tilbage til hotellet,
og gik derefter over til det store Mall, der ligger ligeover hotellet og fik
købt en adaptor til EDB-dyret her og nogle hvide T-shirts...Ib og jeg spillede
skumtennis ned i "det rekreative område" nede i stue etagen og vi fik
lidt at spise og en øl og jeg gik herop og har skrevet lidt på dagbogen her
siden da...HIHI i øvrigt fandt jeg ud af at jeg har gået i klasse med
trommeslageren fra "The Killers" da jeg var i Las Vegas. Der var et
program om dem og jeg synes at der var noget bekendt ved en af dem...De blev
lige Googlet engang og Ron Vennuci havde jeg et par fag sammen med..Flinker
fyr, der havde et band, der hed Toe Nail...godt gået mand og jeg glæder mig
meget til i morgen.
22. april 2007
Så er der mindre end 20 timer til jeg
tager afsed. Om præcis 24 timer og 10 minutter lander jeg i Kangerlussusaq og
skal med Dashen videre til Nuuk. Hvad der sker derfra, kan der kun gisnes om,
men den skal vist stå på noget introduktion til firmaet, et par jumpseat-ture
og efter planen tager vi til Canada d. 5. maj.
Alt er blevet pakket og hentet af
flyttefolkene...og der kommer et par "hold da kæft...det er i
morgen.." følelelser skyllende gennem kroppen til tider...
2. april 2007
En lille update på FILM-fronten...verden
set fra en King Air...og lidt kameratrix. Er desværre blevet nødt til at slette
de første entries i dagbogen, da programmet jeg laver det i, ikke gider at lade
mig gemme de nye indlæg...sådan er det jo.
Er tilbage i DK og har haft min sidste
flyvning på JRO...det var nu lidt vemodigt, men hey jeg skal noget andet, som
bliver fantastisk, så humøret er i topform da.
18. marts 2007
Hold da op…Som så MANGE gange før, mødes
man i en lufthavn. Jeg fløj hjem fra Stansted i går og mens jeg står og venter
på 319´eren, sms´er Anders og siger at der er kommet kontrakt fra Air
Greenland…sikke da en en fantastisk nyhed at flyve hjem på. Idet jeg lægger
telefonen og vender mig om står den gode LOC der og vi følges hjem…dejligt! Jeg
kommer hjem til lejeligheden og ganske ganske rigtigt; der ligger kontrakten…og
underskrivelsen forevigedes (naturligvis)…den ryger i posten i dag…
Dagen i dag skal gå med lidt jævn
oprydning og måske en kop kaffe og en søndags-Politiken. Skal flyve i morgen og
tirsdag, hvis vejret vil…og tager til UK igen på torsdag…
10. marts 2007
Nå Terkel...Bilen er blevet fundet, jeg er
i England og kommer hjem på lørdag, jeg stopper i DAT d. 30. marts og jeg var
til PFC i går, så nu kører vi MEIR, BE90 og SEPL ihvertfald 1 (2) år
endnu...hold da op, hvor det går. Jeg har naturligvis taget en del billeder og
lidt film herovre. Problemet med at få dem fistret ind på hjemmesiden er ikke
mangel på vilje, men manglen af Frontpage på min computer...
21. januar 2007
…Så tog livet sig endnu en drejning…Og
denne gang til det sublime! For lige at fortsætte sidste entry så var Line og
Idræts holdets opvisninger faktisk ret gode. Jeg er normalt ikke til den helt
apartere “dans en følelses der lugter som en stær”, form for motorik, men det
var faktisk RET godt. Bagefter var der fredagsbar…og det er jo altid sjovt
sådan noget…Lørdagen var noget med at mødes med Tve, Møl og Næb til en kop
kaffe og en sandwich på en café her på Nørrebro. Klokken 17:37 ringer min
telefon…det viser sig at være mit livs vigtigste opkald so far!
Den rare mand fra Air Greenland spørger
mig om jeg stadig er interesseret i jobbet med base I Ilulissat
(Jakobshavn)…Svaret giver sig selv og jeg får et kvarter senere en mail fra
ham, hvor han bekræfter hvad han sagde i telefonen! Så Summasumarum! Jeg skal
til Grønland og flyve Dash 7…hvad det er for en krabat kan ses her: http://www.airgreenland.dk/index.php?pageid=232.
Den eksakte dato kender jeg ikke endnu, men regner med at det bliver engang her
til foråret.
Det er fantastisk at være vidne til at ens
største mål i livet går i opfyldelse!
12. januar 2007
Hmmm…sikke en uge. En eller andet røvbanan
har nakket min bil. Så hvis der er en derude, der studser over en brun-metallic
Ford Escort med registreringen RT 35 521…så send mig fluks et hint derom. Den
er hapset ude foran gadedøren mellem lørdag og mandag…Dagen i dag er dog blevet
600 gange bedre i og med at Anders har fået job på Zulu..hihihi…hvor er det
fedt mand. Kommer tilbage fra 10 måneder i Norge…holder lidt juleferie og vupti
lander et sindsygt fedt job der, hvor tingene sker. Lines idrætshold opfører
deres danseact her i eftermiddag…og det skal vi da vist op og se…? Jeg
tror det!
8. januar 2007
Yes sir…vi er blevet et år ældre, har fået
8 grå hår i tindingerne og sidder og drikker kaffe ad lib hjemme på Nørrebro.
Havde vagten på JRO over nytåret og har da fået fløjet noget.
16. december 2006
Mine damer og herrer: Jeg er nu officielt
ud-tjekket, timet og tilrettelagt påden lille bandit! Linetraining og OPC vel
overstået og nu er næste skridt at tage hende ud og danse i himlen over Europa!
Jeg kan levende forestille mig selv med svedige håndflader de første par gange,
men alt andet ville nok være underligt. Det er vel her, at erfaring bliver
stillet overfor udfordring og man agerer i forhold til forholdene. Et er
sikkert; det har været nogle forrygende 2 måneder, livet er vendt rundt og den
til tider fremherskende tanke om; ”…det nogensiden blev til noget det her…”; er
blevet erstattet af en umiddelbar og stor glæde i sindet. Det er underligt at
komme ud på den anden side af 9-11 og opleve den forskel, der er nu i denne
lettere flyvske sektion af livet, hvor folk får job og man kan mærke en stor
stor glæde for hinandens succes´er. Det er fandenfisme godt at være til...
11. december 2006
Nyder dagene herhjemme og drager til UK
igen på torsdag og gør, hvis alt flasker sig, min linetraining færdig inden
jul…det burde bestemt kunne lade sig gøre.
De indledende små skridt er taget til en
elektronisk logbog, der bliver fantastisk nem og ligetil. Hvornår den kommer ud
til offentlighedens kendskab afhænger meget af mange ting;-)
Vil lige have mig en kop morgenmad og så
ned til ekrk og se hvad der rører sig dernede…rigtig rigtig glædelig tirsdag
10. december 2006
Jaaa…livet er spilme stadig godt. Den
fantastiske onkel LIM har fået job!!
17. november 2006
Sidder i Southend og kunne ikke sove mere.
Det har været et par ret gode uger med masser af flyvning i den flotte JRO og
har krydset Europa et par gange...Har lige lavet mig en dejlig kop morgenkaffe
og venter på dagens dont. Hvor vi skal hen er der ingen, der ved, hvornår vi
skal afsted er der heller ingen der ved og om vi overhovedet skal afsted er der
heller ingen der kan svare på-). Summasumarum; en tidshorisont præcis som vi
kan li´ det. Jeg har taget lidt billeder og lidt film, som jeg vil smaske ind
på siden hér når og hvis tiden tillader. Men Mads er en glad røver, som bestemt
ikke er for fin til at blive klam i håndfladerne på kort finale i Stansted;-)
Ses på grillen dér;-)
4. november 2006
Så for den. Mine damer og herrer; MADS HAR
FÅET JOB!
Efter lidt over 5 år, 3 måneder og 27
dage, har jeg fået stilling som fragttrold på en King Air i England. Jeg tager
derover d. 11. og skal på Line Training derefter og burde være fuldt
operationel primo december. MEGET mere følger naturligvis. Så hvis jeg går
rundt og er mærkeligt fraværende og smilende...så ved i hvorfor. GD, det er
godt
27. oktober 2006
Lige hjemvendt fra 12 dage i Ægypten...vi
har gjort mellemnavnet ære og været under vandet i mere end en ganske standard
dansk arbejdsdag...det har dælme været fint. En lille up-date på
SelfSupportForum´et...det virker det skidt;-)
6. oktober 2006
Er tilbage i DK igen, lidt opdateringer på
LINKS-siden, SelfSupport forum´et, en ny dansk version af logbogen under
Aviation Hot Stuff, og et generelt godt humør præger dagene. Hvorfor...? Der
kommer snart en god forklaring.
11. september 2006
Så for den, så sker der noget. Sidder 265
km. ude i nordsøen og hygger mig på min nattevagt som radio-opreratør.
Spændende som ind i H. og når man nu er B- menneske , så er det jo godt nok jo.
Ikke det store at berette på stående fod, men det kan være, at der sker noget
snart. Hvem ved. Hejsa.
8. juli 2006
Så kommer dagen, hvor der jo er sket en
smule. Har været til MEPL PFC i torsdags og bestod og synes selv at det gik som
det skulle...og det gjorde det så også. Skal en smuttur til ekvd med BSF i
morgen og glæder mig til en hyggetur over landet. Ny ting...René Fleischers
”Receptiontest Song” er lagt på hjemmesiden med kunstnerens tilladelse
minsanten. Hør og hent den under;Strange Things… Hihihi...så fik jeg en
sms om at beskeden;JEG ELSKER MADS BORK erblevet set på et plankeværk ved
Møns Klint....who ever she is...she must be a nice person, with excellent
peopleskills;-)
23. juni 2006
Så for den...laaaaaaaaaaang tid siden, at
der har været opdateret. Sikke da noget. Jeg har været travlt optaget af 14
dage på ”Syd Arne”, tabt 3 kg. med at gå 120 km. som brandvagt, sniksnakket med
Dancopter og skrevet kompendie til det N-JOR kursus jeg kører i denne uge.
Havde en fed fed tur til Taasinge med COB fra Air Danica i søndags (og
STORRRRRRRRRT tillykke til Ham, SØP og LAM med PPL´et) med
formationsflyvning, anflyvninger til Frisenvænge, hvor der stod en fin og meget
stor markvander i umiddelbar nærhed af banen. Vi så den godt!! En lille
billedserie og 3 film på FILM-siden under skoleflyvning er dramadokumentarisk
billeddokumentation. I morgen er det. Skt. Hans og vi skal mødes lille grimme
dværg John og se på piger og træ, der brænder. Tjullahop og komfallera-hurra.
15. maj 2006
Jeps, så er det blevet officielt godkendt.
BE90/99/100 og 200 PIC ratingen står skrevet i certifikatet. Det ser fint ud
kan I tro;-) Humøret er fint fint..får besøg af Søren Jr. i aften og måske også
af den gode VOK. Skal flyve hele ugen, om vejret vil forstås.
13. maj 2006
Hjemvendt fra det tyskeste tyske med en
King Air rating i bogen. Najs. Det har været 15 gode dage, med 3 gæve drenge
som medspillere. Mere om selve kurset plus film og billeder er to come.
12. april 2006
Så er version 1.0 OG 1.1 af IFR bagsiden
på cyber streeten. Og så har vi holdt møde idag, os 4 gæve gutter, der vælger
at aflægge Tyskland en visit her om 14 dage. Det bliver bare godt...
11. april 2006
Såååh...Mads er blevet 4-cifret...rundede
min time nummer 1000 mandag. Klokken 14:55 Lokal tid, oprandt dagen og
tidspunktet, hvor jeg havde tilbragt 1000 timer i luftfartøjer og simulatorer.
Wauw mit liv er for fedt...
6. april 2006 Så er the medival medical i
hus igen..Det gik som det tilsyneladende skulle. Skal til min anden I-instr.
gennemgang i morgen og forhåbentlig kan det også blive til en
flyvetur...meeeeen nu ser vi. King Air kursus er sat til at starte d. 27. april
i Mönchengladbach...uuhh..det bliver godt. Heps.
4. april 2006
Update på Links siden.
3. april 2006
Lille update på Strange Things From An
Even Stranger World...siden.
1. april 2006
Oki Dokie...så er det blevet forårsmåned
nummer 2 med besøg af Jehovas Vidner, der frejdigt ville oplæse en passage af
en bog..havde ikke tid...skulle noget andet.Tidshorisonten er nu lagt for et
spændende forår...Er startet på I-Instruktør uddannelsen i onsdags og det går
der vel et par uger med...spændende at blive udfordret igen.
16. marts 2006
Heeeep...tilbaws efter en periode med
travlhed en masse. Den har stået på flyvning, med lidt flyvning ind i mellem
kun afbrudt af korte pauser med flyvning. Når jeg har haft fri har jeg slappet
af med at flyve...og det er jo fint. Har været en tur i østblokken (Finland,
Rusland og Estland) her i sidste uge. Fedt og spændende! Sad solidt placeret på
haleplanet i starten af turen, men fik bestemt møvet mig op i højresædet, og
fik fløjet flightlevels i meter...landet på en snedækket bane i Petrozavodsk og
mødt nogle spændende mennekser. Links siden er opdateret med et link til musmus
i Grønland...Hygge...
21. februar 2006 Hmmm...igår kom brevet
fra WF...desværre ikke noget godt og rart som jeg havde håbet. Men, hey...sådan
er det og vi ser fremad...Update på links siden...Se den skrupskøre AFIS-tosse
og hans Iserit-side, men bare rolig han varsler snart en ny en af slagsen...
16. februar 2006 Ny up-date i Strange
Things From An Even Stranger World...Ingen afgørelse endnu...
11. februar 2006
En lille tilføjselse på Links-siden...Hvad
mon posten bringer, ringer han altid to gange, og i så fald mon hvorfor? En
lille rettelse under Aviation Hot stuff...se hvad det er...han havde ikke brev
med idag heller...sååå, fremfor at stå på jubelscener, vil dagen hinbringe
billedophængning, og lidt hjemmeside fifleri...Ingen flyvning så vidt vides, da
hele verden er tåget inde...
10. februar 2006
Så er det spilme blewen weekend...skulle
have været i Maribo og Sønderborg, meeeeen kombinationen af en P28A, skyer og
minusgrader falder ikke inde for kategorien: "Totalt i orden", så vi
blev hjemme. Har spist morgenmad med søsteren, der fylder 25 idag og der er
døbt kalas og tjuhej i aften på Asminderødgade. Opdatering af EKRK VFR,
bagsiden, nu også en version 1.2.1 og 1.3. God weekend allesammen og enjoy...og
nej, Widerøe afgørelsen er ikke mig bekendt endnu;-)
9. februar 2006
Stadig ikke noget nyt fra La Norwege..der
er nok gået kludder i posten...nej, jeg tager det så cool calm og collected som
man nu kan.
Sidder og fifler lidt med siden her og
drikker nescafé...
8. februar 2006
Venter stadig spændt på svar fra De norske
helte...og magiskemads.dk er flyttet til en ny, størr e og forhåbentlig bedre
server. Linksne på siden er ikke HELT up to speed, så hav tålmodighed, da de
bliver rettet til senere i dag. Nu vil jeg hoppe i bad og fise til Roskilde og
briefe unge vordende piloter udi navigationsplanlægningens ædle kunst...
Tjullahop...
6. februar 2006
Lille update på links fronten...
20. januar 2006
Årets første entry...eneste nye er at; jeg
skal til Oslo på søndag...er varslet og nerverne er kampklare. De er blevet
godt briefet om at holde sig i ro, indtil alt er klappet og klar. Der er
barslet med BETA versionen af min IFR bagside til Pinto-boardet og
"DOWNLOADS" siden er omdøbt til "Aviation Hot Stuff".
Glædelig Weekend alle sammen...Og jo, Hans
Musmus-Musse-Dolph-Dødsdrom-Mouzynsky skal være far til september...og jo...det
er en gave til menneskeheden....;-)
30. december 2005...og jeg er netop fyldt
30. Mærkeligt ikke at blive spurgt om ID mere, jeg regner med at klippe snoren
mellem mine vanter og jeg skal snart til at have slettet det 11-tal under
næsen...ses vi...det tror jeg nok vi gør...
29. december 2005 var dagen hvor livet tog
en drejning til det positive...jeg har langt om længe fået opsporet titlen på
den sang, der har redet mig som en mare de sidste 3-4 år. Hvad det var for
en...Luxembourgs melodigrandprix bidrag fra 1967 "L´amour Est Bleu".
Hvad gi´r i mig? På den sidste dag i mit liv som 20-something åring skal jeg
reddes på målstregen af en franskkvædet pre-hippie-gør det selv sang...men den
holder..og det siger vel mere om mig end om den sang...men iih...hvor er jeg
dog glad for det. Stik lige over på selvhjælps forumet og hjælp Søren med
den sang han ikke selv kan greje...
28. december 2005
...ja, meget at sige og skrive om...jeg
skal til samtale hos Widerøe d. 23. januar 2006 klokken 10:30. Billetten er
købt, og det bliver da spændende...det gør det da. Juleaften blev holdt i
Faaborg og traditionen tro, fes vi til Billund og blev et ømt hoved og skudsår
rigere. Fantastisk ting sådan et paintball gevær. So ein Ding muss ich
haben...I skrivende stund er humøret fint og højt...jeg skulle have fløjet de
sidste to dage, men ligningen: skyer + negative temperaturen, sat over for en
P28A uden de-ice, giver et negativt resultat, og vi har derfor valgt at blive
på jorden. Fredag åbnes dørene til lidt kalas uden det store halløj her på
domicilet, så kom da forbi og få en hvedeøl eller en gang rosinboller...
24. november 2005
Opdateret med en ny version, med rettede
slåfejl og mangler...tak for in-puts´ne...
Ikke det helt store nye at berette...
21. november 2005
Opdateret med en bagside til pintoboardet.
Se under downloads...
7. november 2005...
Så er vi ved at være på toppen igen.
Havde jo en lørdagskage med en bund af bryllup i Horsens og fyld bestående af
at gymnasiebal af de gode. Alt var godt.. Nyr og Tina sagde gav hinanden
deres trolovelige JA i Vær kirke og folk var i enormt godt humør...alletiders.
Jeg var nødt til at smutte klokken 17, da jeg var lovet væk til anden siden i
Faaborg jo. så med godt humør i hovedet og en bil, hvis nærlys drillede lidt,
ankom jeg til faaborg og tog op og hentede 10 mand høj hos Mette i Diernæs.
Resten er et tidsløst smil, hvor alle syntes at være med på det faktum at
"For filan da, vi har det godt..." og vi rundede det hele af på
Heimdal mere spirituelle end da vi ankom til FG....sådan skal det være.
3. november 2005...
Ja jo...Det forlyder at Mads har bestået
optagelsesprøven i Oslo!!!! Efter lidt ventet i krogene og trasken rundt i
uvished, tog jeg mig i nakken og ringede til WF og fik telefonisk bekræftet at
jeg var videre. Der var sendt brev til mig i forgårs (det er ikke kommet endnu
melder Søsteren...) og jeg vil mandag få nærmere info ang. samtale...tid og
sted vil jeg gå ud fra. Så humøret er forrygende....90% af max..de sidste 10%
kommer i det sekund, jeg ser brevet og ved at det passer. Sååååå...livet er
godt, jeg lander i Esbjerg i morgen eftermiddag og fistrer til Faaborg, hvorfra
jeg agter at fejre julens komme og lidt ekstra...!!
JUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUu
29. oktober 2005
Tidligt oppe for lige at sende et par
mails og for at gå i kødet på toldvæsenet i Kastrup. De skvaddermikler har
holdt mine nye fiiine solbriller stangen i 7 dage...noget med noget
importtold...jamen så send mig da et girokort for H....Jeg bliver simpelthen så
"Grrrrrrrauuuww" over det bureaukratiknald...
Godt, så er der raset ud. Her i skrivende
stund klokken 06:09LT er der stadig intet nyt under solen. D.v.s. hverken godt
eller skidt...eller... Uvisheden har været et nært bekendskab de sidste par år
og jeg er blevet godt akklimatiseret til den...
Hav en dejlig weekend..og jeg tror ikke at
vi får respons fra WF her i løbet af weekenden, men sandsynligvis først tirsdag
eller onsdag. Weekenden skal bruges på arbejde og Bingo i morgen
aften...herre-hyggeligt..dér;-)
Hej med Jer
- Mads
28. oktober 2005
Klokken er18:26 herude på Syd Arne og der
er endnu ikke kommet hverken ja eller nej fra Norge...Venter med spænding og
skal se Indiana Jones i aften...tju hej.
I øvrigt...sikke da en overvældende
interesse, der er for svaret...tak skal I have allesammen...det er sgu næsten
alt for meget...
27. oktober 2005
Endnu en dag uden svar, men med spændingen
stødt stigende. Klokken er 21:31 og endnu en arbejdsdag ligger og logrer om
hjørnet og humøret er ganske ganske udmærket...og vejret har været so wie so
her idag, med tåge eftefulgt af det dejligste solskin. Lækkert. Skriver igen i
morgen...come answer or not.
26. oktober 2005
fra og med idag der spænding at spore. Fra
og med idag vil der komme svar fra Widerøes Flyveselskap om jeg er kommet
videre i puljen, eller om jeg skal fortsætte livet som hidtil. Her klokken
12:53LT er der ikke kommet svar...skal nok poste info derom når der er noget at
berette.
11. oktober 2005
...Er dagen, hvor jeg drager mod Oslo til
optagelsesprøve ved Widerøe...spændende?...det tror jeg nok. Glæder mig til, at
berette om hvordan det er gawn. Endvidere har jeg barslet med et forum, og der
er allerede én post...det går stærkt...heya...
- Madsen
15. September 2005
Efter hilsenen fra igår om jeg må brænde
op i helvede, grundet mangel på opdatering af hjemmesiden, er jeg nu gået i
eksil og overvejer en straffeaktion mod forårsageren...jeg var bange, skræmt,
rystet og en lille smule gusten over mangel på situationsfornemmelse og pli,
indtil at jeg syntes at nu måtte det være nok, hentede et IP-program og fandt
ud af hvem IP-adressen tilhører...HAHAH...vengeance is coming your way Sulut..
Ellers går det godt...havde 24 dage
off-shore i rap, hvilket var dejligt..livet er jo til at gå til, når man kun
skal arbejde og ellers bare skal være...super. Opdatering af film-siden med
"Extreme Lift Device"...se den før ham ved siden af...der vil blive
talt om den i de små hjem..Weekenden byder på Fyn besøg, hvor den gode Rød og
resten af Fyns-malerne udstiller i Faabs..og så skal vi ellers nyde hinandens
selskab...Møjn Heine
27. Juli 2005
Så for den...Livet har taget en drejning
af de store. Jeg sidder i skrivende stund på den amerikansk ejede
produktionsplatform "SYD ARNE" beliggende næsten stik vest for
Stauning lufthavn i en distance af 250 kilometer. Her arbejde jeg på 11. dag
som stilladsarbejder og Rigger for Esbjerg Oilfield Services (EOS) og har det
godt med at være fysisk aktiv og arbejdsom. Foråret har virkeligt været godt
for Madsen hér...jeg har fået fløjet - til tider - Ræven ud af buskene
hos AirDanica i Roskilde og prøvet at få hybelen til at se sådan nogenlunde ud.
Man kan kun gøre få ting ad gangen, så alting er ikke på plads, men det kommer
de....Hvis DanCopter og vejret vil, lander jeg i Esbjerg på fredag d. 29. og
skal ud og flyve allerede lørdag...nu vil jeg i seng..endnu en 12 timers
arbejdsdag venter lige om lidt....Hepsan Hopsan...rejsende onkel Mads
21. april 2005
Så drenge og piger...Mads er tilbage in
Naboskoven..2200 Nørredizzle...for real..dér
26.februar 2005
STORE FLYTTEDAG er oprunden og den sorte
VECTRA holder bissende, opildnet og klar ude i indkørslen. Den vil bringe mig
over broer, vand og landskab til Christianshavn, hvor jeg indlogerer mig fra og
med i morgen...Det bliver et forår med vand, solskin, flyvemaskiner, gode
mennesker og en generelt godt liv. Smutter...skal have pakket det sidste..heya
19. februar 2005
Hej allesammen...jeg er i England for
tiden og hygger mig med lidt aviative sysler. Jeg er tilbage igen i DK paa
tirsdag og flytter der efter til Kbh.
Madsen
13.Februar 2005
Så er der gang i sagerne...et nyt logo til
et eventuelt nyt firma...
15. Januar 2005
Hej igen...midt i slankemåneden er jeg i
Faaborg igen omend kun på weekendvisit og på afbræk far den travle hverdag som
AMU-kursist! Yep Madsen skal være stilladsmads og skal forhåbentligt snart
off-shore og få lidt arbejde fra hånden. Der er lagt billeder og film ind på
siden fra vores forsøg på at hænge et nogle aluminiumsrør op under nogle I-jern
i Esbjerg..lyder det underligt...det var det ikke! Humøret er faktisk ganske
fortrinligt for tiden. Vejret er lækkert at være ude i, der er gode mennesker
omkring mig og uden at sige for meget, tror jeg faktisk nok at det skal lykkes
mig at komme i luften i år...yep..jeg tror på det igen;-)
9. december 2004
Er nu i Danmark igen. Det spandt ikke helt
af som det skulle med de planer der syntes så sikre...sådan er livet jo en gang
i mellem. Meeen der kommer nok til at ske noget godt inden længe..kan man jo håbe
på og arbejde efter...
Jeg er gået igang med den langsomme og
lange proces med at revidere hjemmesidens indhold og til dels også
udseende...ingen datoer nævnt, derfor ingen, der kan overskrides...
14. november 2004
...en lille kort briefing om at jeg tager
til Norge her senere på dagen for at få min instruktørrettighed fornyet. Det er
yderst tvivlsomt at jeg vil kunne nås telefonisk, meeeen mon ikke at der findes
en internetadgang deroppe...
Jeg er hjemme igen på torsdag d. 18. møjn
møjn.
Der er ikke sket det helt store på
hjemmesiden, men der burde jo snart komme billeder fra Egypten..eller...
Madsen
7. september 2004
Tilbage igen...efter en fornøjelig
weekend, med sejllads i isfjorden, landskamp, bingo og meget andet. Ulrik -
vores gamle kok, der har været i Thule og arbejde, kom tilbage fredag for en
ganske kort bemærkning. Han og Naja flytter til Qaqortoq, hvor Ulrik har fået
job på hotellet som...ja, som kok. De tog afsted i går middag og skal starte et
nyt liv sammen...fabelagtigt og al lykke til!
Jeg selv er stadig ikke afklaret over
hvordan og hvorledes kortene skal spilles...mange tanker og overvejelser bliver
stillet op overfor hinanden og det går der sandt at sige meget tid med. Så til
alle Jer, der har skrevet mails, men ikke har fået svar på dem, så må I
undskylde at jeg måske ikke har svaret på dem endnu.
Narsarsuaq er med ét slag gået tilbage til
en tilstand uden guider, turister og sommerarbejdere. Banen er reduceret i sin
længde grundet banereperation og åbner i fuld længde d. 6 oktober, såååå her er
en smule stille, hvad angår flystøj i disse dage, men sådan er det jo.
1. september 2004
Jeps, tilbage igen efter en underlig
sommer, hvor intet blev HELT som det skulle være, men heller ikke var helt
skidt...
Jobbet som jeg havde håbet på at få i
Danmark var der ikke og det fik sandt at sige den gode Madsen en lille smule
ned med nakken. Så en god del af sommeren gik på hæld i regnvejret i en lånt
lejelighed på Østerbro, hvor den fine hunkat Tilde og Mads pjattede rundt.
Så en fredag i slutningen af juli fik jeg
mit gamle instruktørvirke tilbage igen, dog kun i 7 uger, her i Narsarsuaq og
er tilbage i gamle vante rammer.
Vores AFIS-hold er på banen igen og denne
gang med 10 vordende aspiranter, der klarer skærene på glimrene vis.
Jeg tager til Danmark igen d. 6. oktober,
og drager afsted med den ganske familie på ferie d. 8. og er væl 10 dage. Det
bliver spilme lækkert...
På denne første efterårsdag er Dolph og
Søren Jr. kommet tilbage til storstaden, og det er godt...Johannes fylder 30, solen
skinner, og lige om lidt skal vi mødes og drikke hjemkomst skål...Alle
tiders!!!
Hvad de nærmere planer er, er ikke
fastlagt endnu...men der er lidt i ovnen...skal nok berette når der er lidt
mere på bedding...
10. juni 2004
Så er der 5½ dag tilbage af det
grønlandske eventyr. For denne gang ihvertfald. Jeg kommer til Danmark på
onsdag d. 16. juni og har næsten fået det som jeg kunne ønske mig. Næsten et
sted at bo og næsten et arbejde. Intet er - i skrivende stund - sikkert endnu,
meeeeeen mon ikke det nok skal flaske sig. Dette er efter al sansynlighed den
sidste dagbogs indskrivning herfra Narsarsuaq and will be the last
transmission...
Mads Bruhn Bork, 301275, Narsarsuaq, Sunny
Southern Greenland, signing off...
19. Maj 2004
Mor hun har fødselsdag idag...dejlig som
hun jo er...
Her på siden er der sket følgende tiltag:
Fjernet flyvelinket og erstattet det med et andet, som nok skal vække en smule
undren...og et hiv eller to i smilebåndet.
12. maj 2004
Jeps tilbage igen efter et langt hårdt
slid af en tjenesterejseri....Optagelsesprøver en masse i DK, Kangerlussuaq og
Nuuk med en masse mennesker, det ene mere spændende end det andet.
Jeg har lige købt nyt kamera - et Minolta
Dimage A2 - som jeg er fuldstændigt forgabt i og det kan en milliard ting, som
jeg ikke kan...såsom at tage billeder, men det skal jo nok læres på et
tidspunkt...ikke på vilkår om jeg giver mig...det skal nok læres.
Der er da lidt nyt i det, men det skriver
jeg om en anden dag. Nu vil jeg ringe til Andreas i Ilulissat og derefter vil
jeg mærke dynernes kærlige favntag.
NatMadsen
21. april 2004
Jepsen...dette er dagen hvor jeg hopper
til Danmark. Det årlige PFC og medical skal gøres igen, så jeg er i Danmark fra
d. 21. april til d. 4 maj. Jeg vil være til at få fat på på tlf. 60 61 03 02.
Der er sket en masse ting, som der vil blive beskrevet senere..ikke nu...hep
hep
Madsen
11. april 2004
En lille kort besked om at jeg stadig er i
live...selvom kroppen og jeg er blevet uvenner...den mener at en god gang
hovedpine, er en fair betaling for den mængde alkohol, den skulle fyldes med i
går. YRKS!! Grunden er jo da den, at der var påskefrokost og vanen tro var det
ikke askese, der styrede det. Vi startede klokken 13:00 og lukkede og slukkede
klokken henved 05:30...sååå, det var dejligt. Jeg skal da også lige huske at
nævne påsketurneringen, som blev afholdt torsdag og fredag. Labert arrangement
med bordtennis, dart og billard og som Madsen
20. marts 2004.
FANTASTISK dag idag..minus 2 grader og høj
solskin, så afsted det gik ud i det vilde, og op til det vandreservoir og op ad
signalhøjden for at se Sikorskyen lande her for en halvanden time siden...meget
smukt! Nyt tiltag kommer snart...med dagens billede fra Narsarsuaq og hvis alt
klapper så en vejrrapport ligeså, men det finder jeg lige ud af.
18. marts 2004
Jepper...flere billeder fra det barske og
menneskefjendske Arktis. Se under billeder og Naturpatruljen og kig nederst på
siden. Der er kommet kommentarer til de store billeder i "HOW TO SURVIVE
IN ARCTIC"...Beretninger fra den virkelige verden skrevet af virkelige
mennesker til almindelige mennesker
...eller...
Vi har idag kørt pas 11 i den store
simulator saga, og ingen fly faldt ned...eller DET gjorde de så...ca. 15
procent, hvilket må siges at være ganske udmærket alt taget i betragtning...vi
har også været meget sløje på det sidste...bum bum bum...tjum tjum tjum....vi
snakkes og forresten så kommer jeg jo til Danmark d. 21. april til det årlige
flyveshow på riget.
Madsen
11. marts 2004
Så er der et par videoer derude...
9. marts 2004
Ja, så er det med vemod at den gode Jesper
drager sydover og forlader os....meeeeen lur mig om det bliver for stedse...jeg
tror det næppe. Vi er gået ind i uge 3 med simulatorforløbet, og har idag
passeret halvvejen på vej mod endt uddannelse i Narsarsuaq!!! Jeg må give mig
hen og sige at det spilme er noget sjovt noget. Som pilot er trafikbillede ikke
noget man opfostret til at have, men jeg må sige at mine dage som instruktør i
landingsrunden i Roskilde har givet andet end gode oplevelser. At være skulle
være klar over hvor 7 VFR-fly og en enkelt eller to IFR-approach er placeret i
forhold til hinanden kan jeg bruge til noget heroppe. Lidt sjovt at sidde på
den anden side af radion. Vi må jo ikke give ordrer (se Hvad laver han deroppe
ovre til venstre). Simulatoren foregår som en 2-D simulator, der er delt op i 2
forskellige dele. Vi har tårn-delen, der er så tro en kopi af et tårn som
muligt. Der er de basale radioer, telefon, vejrskærme og telegram-programmer,
der benyttes ude i det virkelige liv. Og der er endda skrånenede vinduer! Foran
tårnet har vi en skalamodel af Narsarsuaq lufthavn, med taxiveje, banelys,
taxivejslys hindringsbelysning og en PAPI til den ene bane. Og så er der ellers
linet op til den helt store gang stressmanagement. Jeg må sige at jeg ikke
synes at det er svært, men sådan er det jo med alt indenfor flyvning. Der er
ingenting, der er svært, der kan bare være en pokkers masse ting på en
gang...og det er det, der kan være hard to handle..sådan er simmen også.
Som billederne viser, har vi været ude og
sige bang-bang et par gange, og minsanten om ikke at Hans´ kamera har
videomode...og minsanten om ikke at Madsen har fået lov til at publicere dem
hér på nettet.. sååå indtil videre er der kommet 3 op. Tryk på linket, hvor
skoleskibslinket var før og der skulle være noget at kigge på.
Madsen
4. marts 2004
Nye billeder ...noget natur med metal og
knaldeffekter.
1. marts 2004
Og så kom det forår...lyset er blevet
blødere og der er kommet mere af det...solen har skinnet i dag...og vi har haft
besøg af 5 Shorts 330 fra den amerikanske hær, der lige skulle tanke og videre
til Island. Der blev spurgt om hvor de skulle ende henne...meeeen det vill de
ikke sige, til trods for at deres khakitøj og desert survival suits var et
give-away. Overvejede at afgive bestilling på sand til sandkassen heroppe, men
tænkte at det nok var et no-go item...
Den anden uge af simulatoreventyret har
taget sin begyndelse, jeg skal først på på tirsdag, så jeg har rigelig tid til
at lære af de andre...
Das war das....hurra og velkommen til
foråret...
24. februar 2004
Så kunne jeg lære det....4 fag på 13
dage..liiidt stolt er jeg (klap på skulderen) over at nappe en gang
Meldetjeneste, Geografi, Generelle Forskrifter for AFIS og
Flyveinformationstjeneste. Den sidste kom (den skal lige til censur hos SLV)
igennem i søndags. Det har været fedest at lære igen...og jeg har mangen en
aften krøbet til køjs med en gang BGBWZTZX, CYQXYSYX og procedurer for
informationer til afgående hhv. ankommende IFR og VFR luftfartøjer,
alarmeringstjeneste, hvilke ruter, der går hvorfra og hvortil i Grønland og en
lille milliard andre ting. Vi startede simulatoren op igen hér i går og alle
har nu været igennem pas 1 og nogle med pas 2. Indtil videre går det vist
udmærket. Jeg har ikke med beordrende toneføring gelejdet de flyvende tingester
ind i fjeldsider eller ladet dem skrabe malingen af hinanden. Jeg har ikke
simulator i morgen, og skal lige have ryddet op efter de sidste par ugers forberedelser
til hele forløbet.
Bum bum...det var vist det tror jeg...på
billedsiden er der kommet lidt billeder fra Thomas´ PPL-eventyr i sommer. Bedre
alt for sent end aldrig, som vi siger i Faaborg...eller...
- Madsen
14. februar 2004
DA DA DAAAAAHHH.....
Så er der "nye" billeder...i
hvert fald billeder fra i sommer. Jesper (VOK) og jeg gik en tur til isen...og
tilbage igen forstås...se mere under billeder. Billederne fra Thomas og Mads´
PPL Danmarks tour ligger lige og venter på den sidste kærlige hånd fra en
labert billedbehandlingsprogram, og kommer ind og luner sig på billedsiden
inden 14 dage.
Jeg sidder og er den flinke elev, der
giver bolcher og æbler til læreren.
Indstillingsprøve i Generelle Forskrifter
for AFIS og Flyveinformationstjeneste idag...det gik godt..et snit oppe i den
pæne ende...og det kan vi jo godt lide...så ser vi hvordan det går på tirsdag,
når der er eksamener...
Hep
7. Feb. 2004
Jepper, og velkommen til 2004. Efter en
lang velfortjent juleferie, er jeg på 3. uge tilbaws i NSSQ, hvor vores
ggooooooode ven Føhnen er kommet for at blive lader det til. I tiden jeg har
været hér, har det blæst…bum bum..ca. 670% af tiden og grundet manglende
tætningslister i mine vinduer jeg at oprette et sandblæsningsfirma inde i
stuen. Ikke nok med at det har blæst og der derfor ikke er noget sne tilbage på
jorden…så er det så blevet ufatteligt glat…ikke noget vores Iveco-bus med
baghjulstræk er udpræget begejstret for.
Nok om vejret. Der er jo sket det store at
jeg skal starte som AFIS-operatør. Efter lang tids "tænken tingene
igennem", skal jeg nu sidde i tårnet og bestride posten som AFIS-operatør.
Beskrivelsen af hvad AFIS laver, findes under "Hvad laver han
deroppe" ovre til venstre. Planen er at jeg skal til 4 eksamener i næste
uge igen, derefter i simulatoren sammen med resten af eleverne. Når det
forhåbentligt er bestået, skal vi evaluere og lidt lækkert i april måned,
hvorefter vi starter et HIS
(Heliport Information Service) kursus hold
op, som kører i juni og halvdelen af juli måned. De præcise datoer kender jeg
ikke. Der skal jeg så følge med i undervisningen og uddannes som vejrobservatør
af guds nåde. Hvis alt går vel, skal jeg i praktik i løbet af sommeren, meeeeeen…der
skal jo da også holdes lidt ferie på et tidspunkt…mere om det senere.
Slut
Madsen
10. nov. 2003
Tjooh...frosten kom var hér 10-12 dage og
blev så varmet op af den frække Føhn vind...tsk tsk.
Sidder hér klokken er lidt over ni, er en
halvtræt fætter og vælter nok på køjen her inden alt for længe. Tiden er jo som
sagt gået med raske skridt....
Der er ikke de helt store nyheder
heroppefra...Men der er en ihvertfald én , der er værd at nævne. Nikolaj fra
flyveskolen har jo fået job...og så et godt et af slagsen. Han er kommet
igennem hos det irske Ryanair, har været på simulator, og har lavet sine
obligatoriske landingsrunder og er nu klar som bare filan, til at flyve
selfloading cargo, der synes det er billigt at flyve. Ikke nok med det...Han er
skam også blewen far. En bette sag ved navn Frederik. Tillykke med det Nyr...du
skylder mig en cykel.
Hopper igen...skal have lukket vinduet
inden de 40 knob med sand fylder sofaen helt.
18. oktober 2003
Ja, så er det tid til at berette om tiden
siden d. 25 juni. Har været i Danmark på ferie og har skolet Thomas til PPL.
Der kommer en side med billeder derfra om ikke så forfærdentlig lang tid.
25. juni 2003
Ja, det blev ikke søndag men derimod
onsdag, skriften skulle nedfældes. Vi vandt (læs: lammetævede) Air Greenland
med 5-1. Vi havde modvind i første halvleg og de formåede ikke, at udnytte
langskudsmulighederne...jeg mener vi klockede 35 kts. vind (18 sekundmeter) fra
øst med en masse regn i. I øvrigt den første deciderede gang regn i år. Ren balsam
for planterne og træerne - og desværre også for myggene. Det skravl. Men altså
ved halvleg stod der 1-0 til GLV. Air Greenland gav op ved 3-1 og så var resten
en gåtur i parken. Skribenten hér scorede til 5-1 med et klumpemål..men det
tæller jo da det hele ;-) Der er 3 dage til jeg arriverer i Kastrup og jeg er
sgu lidt spændt på det hele. Jeg kan sagtens mærke at jeg har brug for at se
noget andet. Besøget i marts havde jo et praktisk formål og det var begrænset
hvor mange mennesker jeg fik set i løbet af de 4 dage, men det ved jeg at jeg
får rodet bod på denne gang. Så jeg ringer skam nok på døren på et eller andet
tidspunkt i løbet juli!! Mens jeg er hjemme er jeg til at få fat i på mobiltlf.
60 61 03 02, eller på mur@greennet.gl, hvis der skulle være et eller
andet...jeg skriver nok ikke inden jeg rejser og tror ikke at jeg har mulighed
for at gøre det mens jeg er i DK...men ihvertfald glædelig sommer til jer
allesammen og for filan hvor skal vi komme hinanden ved i juli!!!!
Kærligst
Madsen
20. juni 2003
Tjaahh....idag kom de længe ønskede reoler
fra IKEA..smukke er de nok ikke...men praktiske; DET ER DE...jeg har spænderet
aftenen med at sætte skidtet sammen og pakke ting ud af kasser...det ligner nu
næsten et helt hjem.
I morgen lørdag er det Grønlands
nationaldag og det skal fejres på behørig vis. Der er kappestrid mellem GLV
(som jeg arbejder for) og Air Greenland (det hedengangne Grønlandsfly)..rygtet
vil vide at disciplinerne bl.a. udmønter sig i noget tovtrækning, æggekast,
kørestolsvæddeløb og ikke mindst fodbold. Vi har den sidste uge over 3 aftener
prepareret vores grusbane...og for dewln da, den er blewn fin!! For Søren da.
Jeg skriver nok først søndag
Madsen
19. juni 2003
Så er billetten købt! afgang herfra d. 28.
klokken 12:30 lokal tid og forventet ankomst i DK omkring kl. 21:00 ligeledes
Lokal tid.
18. juni 2003
Jeg regner stærkt med at vende snuden
hjemad omkring d. 28./29. juni og lander, hvis alt går vel i Kastrup ved
21-tiden...der er jo toldfrit salg på vej ned...så hvis tropper op...så er der
slik og kræs til ungerne...og tobak og en dram til de voksne...Har opdateret
siden med billeder fra en tur (eller to) fra en tur med DMIs Isrekonogcering,
billeder fra Nuuk, billeder fra turen Nuuk- Narsarsuq og lidt lækkert med UL 995...men
det kan du selvfølgelig selv se under billeder og Tillykke til PET og ICE, der
jo er blevet færdige med ME/IR....godt gået gutter...Far er stolt af Jer…;-